سعي مي‌كنم منو‌ها را بر اساس اولويت و كاركرد توضيح بدهم، در اولين قدم مي‌بايست يك Agent  بسازيم ، براي اين منظور به منوي مركز تماس و سپس Agents برويد، دكمه New Agent را زده تا صفحه زير باز شود.

  • Agent Number: شماره‌اي يكتا براي Agent كه بوسيله آن مي‌تواند به كنسول ورود Agentها وارد شود، بهتر است شماره Agent‌هاي شما بيش از 3 رقم باشد(البته الزامي نيست).
  • Password: رمز عبور براي شماره Agent‌تعريف شده
  • Retype Password: رمز عبور را براي كم شدن احتمال اشتباه دوباره وارد كنيد.
  • Name: يك نام براي Agent  شما، نام و نام خوانوادگي Agent مي‌تواند گزينه مناسبي باشد.

بعد از پر كردن مشخصات و زدن دكمه Save ، Agent خود را مشاهده خواهيد كرد، كه طبيعتا چون Agent از طريق كنسول وارد نشده، وضعيت آن Off Line خواهد بود.

اما به يكي از مهمترين بخش‌هايي كه باعث مي‌شود خيلي‌ها موفق به راه اندازي مركز تماس نشوند، مي‌رسيم، در اين مرحله شما مي‌بايست Agent تعريف شده خودتان را در صف از قبل تعريف شده در منوي سيستم تلفني PBX وارد نماييد.

براي اين منظور وارد صف ساخته شده مي‌شويم و در قسمت Static Agents شماره Agent خود را با يك كاراكتر A در پشت آن وارد مي‌كنيد، همانند شكل زير:

بعد از اين كار، Agent‌هاي شما به صف مربوطه معرفي شدند، البته هنوز يك كار كوچك براي راه اندازي مركز تماس با حداقل تنظيمات باقي مانده و آن نيز اضافه كردن صف خود به ماژول مركز تماس است كه در بخش بعدي يعني Ingoing Calls توضيح خواهم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *