با آبجكت هاي مختلفي كه در اختيار شما قرار مي دهد مي توانيد فرم بسازيد، كاربرد يك فرم وقتي است كه تماسي به يك Agent متصل مي‌شود، آنگاه وي در بخش كنسول Agent خود (كه در بخش بهدي به آن اشاره مي كنيم)  مي‌تواند در هنگام مكالمه با مشتري يك فرم را انتخاب كرده و اطلاعاتي را در آن درج نمايد. به طور مثال فرمي براي ثبت سفارش يك كالا مي‌سازيد و Agent مي تواند در هنگام مكالمه آن فرم را با توجه به صحبت هاي خود را مشتري پر نمايد.

A – ساخت فرم Form Designer

در اين زير منو با زدن دكمه ساخت فرم جديد Create new form مي‌توانيد اطلاعات لازم براي ساخت يك فرم را وارد نماييد، جزئيات صفحه ساخت فرم به شرح زير است:

  • Name(نام): يك نام دلخواه براي فرمي كه مي‌خواهید بسازيد مثلا: فرم فروش
  • Description (توضيحات): يك توضيح كوتاه در خصوص فرم مثلا: فرم فروش كارت تلفني
  • Name of Field (نام فيلد): نام فيلدي كه قرار است نمايش داده شود.
  • Order (ترتيب):  اولويت نمايش آن فيلد در فرم
  • Type (نوع): نوع فيلد، شمامي توانيد با توجه به نياز خود انواع فيلد ها را داشته باشد همانند:
  • Type Label: اين نوع فيلد فقط براي نمايش يك متن استفاده مي شود، مثلا يك توضيح يا دادن يك توجه به Agent
  • Type Text: يك فيلد با قابليت پر كردن متن البته براي متن هاي كوتاه، همانند نام و نام خانوادگي و يا نام شركت
  • Type List: فيلدي از نوع ليست، مي توانيد يك ليست از محصولاتتان درست كنيد يا يك ليست هر هرچيزي كه قرار است Agent يكي از آنها را انتخاب نمايد.
  • Type Date: فيلدي از نوع تاريخ
  • Type Text Area: فيلدي براي وارك كردن متن هاي طولاني همچون آدرس و يا توضيحات

در تصوير زير يك فرم ساخته شده براي فروش كارت تلفني را مشاهده مي‌نماييد.

B – پيش نمايش فرم Form Preview

در اين زير منو مي‌توانيد فرم‌هاي ساخته شده را همانطور كه Agent‌خواهد ديد، مشاهده كنيد، تصوير زير پيش نمايش فرمي است كه در قسمت قبل ساختيم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *